surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

The most confusing inlägg of them all

Kategori: Perth

Kan även passa på att utbringa ett hat mot the Australian goverment. Att vara medborgare i detta land har inte hjälpt mig över huvudtaget, och Micke har haft det 100 gånger enklare än mig att få både Medicare card och Tax file number. Efter 6 månader fick jag äntligen Medicare card och det på grund av att min faster var med och skällde ut dem. Tax file number har jag försökt skaffa dels en gång i Sydney för 5 månader sen, misslyckades. Även nu har jag försökt i en vecka. Allt älskling behövde göra var att göra en online application, jag däremot måste apply online och "attend to an intwerview". Man måste ha tre bevis på att jag är jag, och pass, bankkort och medicare card var giltiga bevis. Först går jag till en post outlet här uppe i Glen forrest, hon tar betalt stämplar och ger tillbaka kopian på dokumenten. Jag ringer tax file number och undrar vart i helskotta jag ska skicka dessa då det inte står någon adress på hemsidan. Hon förklarar att the post office jag gick till inte är kapabel till att utföra dessa och därmed är min kopia inte gilitg. Återigen tar jag mig till en annan giltig postshop och dem säger att bank adressen måste ändras till där jag bor nu istället för den i sydney. Jag går till banken. Går tillbaka och detta papper på adress ändring är inte heller giltigt! Allt börjar kännas som ett skämt vid detta stadie. Till banken igen. Dem skriver ut alla möjliga papper för att något ska vara rätt (väldigt hjälpsamma, go conmmonwealth bank liksom). Efter allt detta är ändå inte mitt medicare card bevis tillräckligt då jag inte fått the actual card. Fattar ni någonting? Inte jag heller. Underhållen har jag i alla fall blivit during my arbetslösa dagar. Men nu ger jag snart upp. Det är kanske inte meant to be for me to work här, I'm coming home! Det roligaste av allt är ändå hur min farfar fortfarande är fast besluten om att Australien är det absolut bästa landet i världen och att tax file number är en super smart idé, man kan aldrig lära en gamal hund att sitta. HEJA SVERIGE SÄGER JAG.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: