surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

PINJARRA HORSE RACE

Kategori: Perth

Igår fick Micke betald ledighet och vi kunde hänga med farmor/farfar och min farbror (Mickes chef) till Pinjarra för att kolla på deras häst som skulle tävla. Den har redan hunnit springa två gånger tidigare under tiden då vi har varit här och då har den kommit 3:a och sen 2:a, igår var det alltså dags att vinna.
 
 
Jag och Micke satsade 20 dollar på att Zoie, nr 8 (farfars häst) skulle komma på första plats. Fem minuter innan racet går av stapeln inser jag att jag fyller år den 8/11 samt att mickes födelsedag är den 11 så vi bestämde oss för att satsa även 10 dollar på häst numer elva. 
 
 
 
Startskottet gick och Zoie ledde på upploppet, då hon inte kunde se dem andra hästarna så stannade hon till lite, men började sedan springa igen då dem kom i kapp henne, hon gick i mål som tvåa. Besvikna går vi tillbaka till vårat bord undrandes vilken häst som kom före Zoie. Till vår stora förvåning var det numer elva som sprang ikapp (vi var för fokuserade på Zoie) innebärande att jag och Micke vunnit 100 dollar. Rent ut sagt SKIT GLAD var jag då jag aldrig vunnit något i hela mitt liv. Jag ville hoppa runt, skrika och skratta. Vi fick dock hålla tillbaka lite på det då farfar inte var riktigt lika glad (han hade förlorat ungefär samma summa som vi vann) ..  
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: