surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

Nana and pop

Kategori: Vänner och familj

 
Fick äntligen tag på farfar igår, farmor var inte hemma men hon lär ringa mig om några minuter skulle jag kunna gissa. Jag och min lilla pop pratade om allt och inget. Jag hann komma fram till att Perth är 3 timmar bakom Sydney, vilket jag vart rätt chockad över. Trodde inte att det var så långt. Kom även fram till att min engelska definitivt försämras när jag pratar med engelsktalande personer. Då jag skulle säga mitt telefonnumer (som slutar på tre) kunde jag inte säga något annat än träd. Mina läppar var som förlamande och vill inte ändra uttalet.
 
Om man vill ringa ifrån sin mobil till en fast telefon (som finns i West Australia)  så är riktnumret 08 och sen slår man det vanliga numret. Det tog en kvart för mig att leta upp det på internet .. 
 

Kommentarer

  • Dad säger:

    What´s that on the table. Hope pops not washing down his food with water.

    2012-10-14 | 18:19:12
    Bloggadress: http://surfersparadise.blogg.se

Kommentera inlägget här: