surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

Att jobba eller inte jobba

Kategori: Sydney

Jag trivs otroligt bra på båda jobben. Nook 12-14.30 varje vardag och Gelatissimo 4 dagar i veckan oftast 17-22 (mer eller mer, alltid helger) Problemet är att jag jobbar mer än vad jag gjorde hemma i Sverige & det känns som att jag missar allt. Under fyrverkerierna igår fick jag 2 minuters rast så jag kunde sitta med Micke och dem andra, men det räcker inte! Jag får aldrig tillbaka sådanna stunder. Däremot återigen så trivs jag grymt bra på båda jobben & jag har haft turen att få två verkligen helt otroliga chefer! Jag har verkligen världens dilemma, fortsätta såhär ett tag till? Plågas lite nu men tjäna mycket pengar och sen njuta av livet? Sluta på Nook, ta tidigare pass på Gelatissimo? Vänta och se vad Micke får för tider när han börjar jobba? ÅH vad jobbigt det här är.. Varje dag tänker jag att jag ska sluta på ett, men sen trivs jag så bra och jag gör det aldrig. Jag blir också små irriterad på Micke för att jag missar saker, fast jag vet att bara jag kan påverka mina beslut själv... Pappa allt var så mycket bättre när du bestämde saker och jag nöjde mig med det! Fast (hehe) har det ens funnits en sådan period i mitt liv där jag nöjde mig? 
 
 
 

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Älskling, dra ner på jobbandet om det känns som du inte hinner med. Upplev så mycket du kan och jobba mindre. Jag vet att du är världens arbetsnarkoman och när du börjar jobba går du in för det till 100 % men försök att jobba mindre och njut lite av livet. Det är du värd och det är det du ska göra när du är i ditt drömland! Jobba ska du ändå göra hela livet sen! :) LOVE

    Svar: Klocka ord av en grym vän! Som helt klart fick mig att sluta vela och bestämma mig. Du är så otroligt bra! <3
    surfersparadise.blogg.se

    2012-10-20 | 15:09:47
  • Linnéaaaaa :) säger:

    Håller med Matilda, jobba bara så mycket som de behövs michi! Så du får ihop pengar så de räcker till de viktigaste och bara njut av livet sen. Det här året kommer ju tyvärr ta slut nån gång så ta vara på alla stunder du får! Kan du inte dra ner på tiderna på båda jobben, prata med cheferna och säg hur de ligger till, att du inte kan välja mellan båda och kanske ta bort en jobbdag eller mer på båda arbetsplatserna? :)

    Hoppas ni har det bra iaf!!! Det verkar ni ha, jag försöker följa er här på bloggen så gott de går men man har ju ett jobb att sköta också heheheh ..... . Hälsa micke, hoppas de löser sig men jobben! :))

    Svar: Hej Linnea! Vad kul att du läser. Jag har bestämt mig nu tackvara bra ord från fina vänner! Saknar dig! Hoppas att allt är bra med dig!! SKAFFA SKYPE! =)
    surfersparadise.blogg.se

    2012-10-20 | 20:22:07
  • fanny säger:

    jobba lite ibland för extra cash, men kom ihåg att du är där för att leva livet!! jobba kan du göra när du kommer hem! <3

    Svar: Ni är så söta som bryr er!! Saknar er!
    surfersparadise.blogg.se

    2012-10-21 | 23:05:26
  • Linnéa säger:

    Jag har skype! lvhahlgren heter jag :)

    2012-10-23 | 15:57:57

Kommentera inlägget här: