surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

I want to be forever young?

Kategori: Sydney

Idag blev jag 20 år, är det nu ålders nojan kommer? Denna födelsedag kommer vara min längsta födelsedag genom åren. Morgonen påbörjades med firande och gratulationerna fortsätter trilla in enligt svensktid. Den exakta tiden är egentligen 14.41 vilket blir 01.41 den 9 november här. Så man borde egentligen fira mig imorgon också?!!
 
 
Två saker som jag har saknat att äta när jag varit här är bröd och kalkon. Kärleken överaskade mig med smörgås och det var det bästa jag ätit på jäätte länge. 
 
 
Jag fick äntligen dessa skönheter (som jag ska sova med på fötterna) & en påse valnötter, bara för att jag fyller år =) (kostar skjortan om man vill äta dem varje dag)
 
 
Min fina skulle jobba vid fyra så någon större utflykt hanns inte med. Däremot gick vi en sväng till Darling Harbour, njöt (läs plågades) i solen, tog en juice på Starbucks, köpte en ryggsäck jag velat ha länge och doppade fötterna i fontänen. 
 
 
 
 
 
 
Micke skulle iväg och jobba och jag drog till Coles för att handla (överdrivet) mycket mat. Jag hann med lite fix och samtal med pappa, farmor och farfar innan Elin och Josefin dök upp (mina nya svenskar i sydney vänner). En timmes matlagning och skitsnack senare dök Torun och Linus upp och vi kunde äta.. TACOS =)
 
Som det barn (fyller egentligen tio) jag är så blir det inget kalas utan ballonger. Kommer att ha ballonger varje födelsedag för resten av mitt liv, även om det innebär att jag måste köpa dem själv varenda år! 
 
 
Obligatoriska michelle bjuder på vindruvor var en tradition som inte brötts.
 
 
Om jag ska vara ärlig så hade jag väldigt låga förhoppningar inför denna dag. 20 år i Sydney, känner ingen, all familj och vänner på andra sidan jorden. Dagen blev dock riktigt bra, jag är nöjd, glad och tacksam. Tack för att ni ville komma hit och fira mig, för sällskapet och för presenterna. Tack mannen i mitt liv! Jag kommer aldrig att glömma denna dag! <3
 
 

Kommentarer

  • Dad säger:

    Happy Birthday again Michelle. It's quite amazing the way that you write, it feels that we are actually there. In about 2 hours we will skype you so yes indeed, this has probably been the longest birthday you have ever had. Hip hip hooray.

    Svar: I overslept sooorry daaaaaad <3
    surfersparadise.blogg.se

    2012-11-08 | 19:18:05
    Bloggadress: http://surfersparadise.blogg.se

Kommentera inlägget här: