surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

Gym och 10 timmars jobb

Kategori: Sydney

Dagen har inte bjudit på något utöver det vanliga, och jag har blivit ännu mer irriterad på vissa (läs många) kineser. Vill verkligen inte vara elak (jag är faktiskt också 1/8 dels kines) men det kryllar av dem här, dem bor här, jobbar här, studerar här. Ändå kan dem inte säga "Hi, one vanilla flavour in a cone" HUR SVÅRT (?) Det var det första jag lärde mig på alla språk i skolan..  Idag hade jag en mini fight med en jätte söt liten kvinna. Hon kommer fram och försöker säga: "Hi, how are you doing?" Hon sa: "Hi, donut" Jag svara: "No sorry we dont have any donuts here" Då blir hon grinig som fan & jag också såklart för hon har ingen anledning att vara grinig på mig. Det krävs tålamod för att arbeta i glassbar mina vänner, tålamod.. Tur att man har en blogg man kan avreagera sig på. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: