surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

CHINA

Kategori: Sydney

Idag efter gymmet bar det av mot en kina(mat)buffe precis där vi bor. Det var gott men det var otroligt annorlunda från kina maten man är van vid där hemma i Sverige (kyckling, casewnötter, wok och friterat) Här var det mer the real deal, lite små läskigt att pröva nya saker (som dessutom ser ut som inälvor). Inte riktigt min grej, men jag gjorde nog rätt bra ifrån mig. 
 
Jag har inte lärt mig äta med kinapinnar än. Istället får jag använda skeden dem har till soppan (nudlar med sked är en sport kan jag tala om) kniv och gaffel kan jag ju glömma. Jag skyller på min traumatiska upplevelse när jag som sjuåring hade en tandlös och min far bestämmer sig för att den ska vi rycka ut, MED KINAPINNAR (?) Tack pappa för att jag för resten av mitt liv kommer att vara rädd för två pinnar.. 
 
Sen tycker jag det är otroligt konstigt egentligen att kineserna kan äta den här typen av mat varje dag, i Sverige äter man så varierad kost med grytor, soppa, pasta, lax, pannbiff, wok, italienskt med mera. I vår nya lägenhet så bor vi ju med fyra kineser och varje dag, alltså VARJE DAG äter dem exakt samma mat.  "Wonder what's for dinner tonight? Chicken curry wok, NO KIDDING? Didn't se that one coming.. Vet man vad man gillar så .. varför göra det komplicerat liksom?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: