surfersparadise.blogg.se

#På resande fot #ObestämdTid #LeverLivet #NeverTuringBack #ÅngraBaraDetDuAldrigGjorde #CarpeFuckingDiem #FuckOutTheWay #PictureForThePasta #Backpacker #Sydney #RegretNothing #DownUnder #Don'tWorryBeHappy #OneDayAtATime #DreamBig #Livet ÄrFörKortFörAttMåDåligt #LifeWon'tWait #FeelingGoodIsGoodEnough

Del Piero is Sydney number 10

Kategori: Sydney

Första advent och istället för julbak, mysiga ljus och dylikt så blev det en fotbollsmatch dagen till ära. Detta var min allra första fotbolls match (min familj är mer hockey människor) någonsin, och jag älskade det! Man märkte ganska tydligt att fotboll inte alls är lika populärt i Australien som i andra länder, men det var riktigt roligt ändå.  Sydney - Melbourne spelade, resultatet blev 0-0 men Sydney hade övertaget under hela matchen. 
 
 
Tidspessimisten Michelle Frey Weston vill gärna vara ute i god tid .. 
 
 
Vi var åtminstonde inte först .. 
 
 
En av Australiens spelare hete Ali Abbaba, vilket vi tyckte var JÄTTE roligt. Haha
 
 
Vi satt framför några serbisk talande i publiken och jag blev pinsamt glad när jag förstod vad dobro betyder =)
 
 
Del Piero som tydligen börjat spela för Sydney för att hjälpa fotbollen att komma igång här i Down Under var skulle jag säga bäst på planen trots sina 37 fyllda. Trots att min vetskap om Del Pieros existens skedde först idag, så måste man ju ändå skryta att man har varit ganska nära. FOTO; CHECK! 
 
 
Han visade både passion och hjärta för spel och det märktes vid varje sekvens, då han uttryckte sig långt ifrån blygsamt mot sina medspelare (Italienska tempramentet) / MIKE
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: